Translate This Article

Print Friendly and PDF

2022年7月4日星期一

悼倪匡

 有兩個香港人,我係好佩服的。

當司徒華、泛民帶風向,引領香港人「民主回歸」共產中国時,只有呢兩個人,能夠一以貫之,從來沒有改變立場,公開將共產黨鬧個狗血淋頭。

金庸晚年投共,甚至將明報賣俾于品海,加速左香港新聞界滅亡。係我心目中,黃霑既排名,高過金庸。

黃霑雖然反共立場唔明顯,但佢從來冇奶共,而且佢好重視粵語,都唔會忌諱人地話佢冇文化,冇用語體文書寫,反而保留左當代粵語文化。

倪匡寫既科幻小說,其實都幾垃圾,好多都冇科學根據,但係,佢想像力超豐富,肯定超越同一個時代的其他人,而且,佢睇人性睇得好通透,覺得人類邪惡,外星人反而一啲都唔可怕。好多時,衛斯理、原振俠,都會同中共女特務交手,每一次都會俾倪匡寸佢地係「人型機器」。就算毛澤東、鄧小平都難逃倪匡筆下的審判(通常都姑隱其名,以『老人家』代替之)。

我佩服倪匡。我睇佢既文章,佢既小說成長。佢影響我思考方式,係我既思想啟蒙者。

3 則留言:

  1. 倪匡的科幻想像,有些今日已成事實,或局部成了事實,這是前衛。

    對中共態度,則始於第一天,到最後一日,從沒改變,貫徹始終,這是徹底看透。

    羅啟銳與倪匡接連大去,代表著精緻港英歲月,與想像力旺盛的香港之消逝。

    回覆刪除
    回覆
    1. 對不起,晚了回覆。(我也很久沒回來寫點甚麼了。)

      倪匡的離逝,象徵一個時代的終結。老土,但卻是事實。原因是,沒有言論自由,就不會有好的文藝作品出現。雖然我相信,香港能人異士大有人在,只是,大家都不想觸犯將來突然出現的法律,明哲保身,才是「聰明人」會做的事。

      刪除
  2. 能夠「一以貫之,從來沒有改變立場」,好難。有些後來改變立場的人會用各種理由說服別人(和自己),例如國家有十幾億人,好難管治 (「中國人是要管的」)。例如國家變得越來越好/富強。我識得一些人,曾經覺得中國的領導人越來越開明,甚至覺得六四有機會平反,很樂觀。怎知換了人,紅線又收緊了。他們也噤聲了。

    我也很欣賞倪匡,有果句講果句。我曾經看很多衛斯理,但現在只記得某幾本的內容。

    btw, 久未見你出文,welcome back!

    回覆刪除